Navrhování vizitek: co patří na vizitku?

10.03.2012 12:29

Vizitky jsou v obchodním světe stále jedním z nejdůležitějších nástrojů komunikace. Aby ale vizitka plnila svoji funkci, je třeba jednak uvést patřičné údaje a jednak zvolit správný způsob jak je sdělit. Následující text představí několik základních pravidel ohledně obsahu vizitek, která Vám pomohou při navrhování vlastní vizitky.

Základními údaji, které se tradičně na vizitkách uvádějí je jednak název společnosti a jméno osoby, která dotyčné vizitky rozdává, tedy jinými slovy zastupuje firmu. Pokud Vám to formát vizitky umožňuje, je dobré uvést i pozici, kterou dotyčný či dotyčná ve firmě zastává. Jméno osoby je ale naprosto zásadní. Ačkoli se v poslední době hlavně ve velkých společnostech rozmohl trend na vizitky jména osob neuvádět, což umožňuje používat jednu visitku universálně všemi zaměstnanci, doporučujeme vizitku personalisovat a jméno zástupce uvádět. Pokud totiž na vizitce jméno není uvedeno, osoba, a s ní tak i firma, kterou zastupuje, může působit nedůvěryhodným dojmem. Dalším důvodem, proč personalisovat vizitky je, že uvedení jména pracovníka zásadně usnadňuje osobě, která obdržela vizitku, kontaktovat dotyčnou firmu. Z praktického hlediska je jednodušší volat nebo psát email někomu, kdo má jméno, než se snažit kontaktovat “někoho”, tedy osobu o které vlastně ani nevíte, jak se jmenuje.

Dalšími nezbytnými údaji, které na vizitce nikdy nesmí chybět, jsou samozřejmě údaje kontaktní. Ačkoli by se mohlo na první pohled zdát, že poštovní adresa už není „in“ a mohli byste se domnívat, že poštu už stejně nikdo nepoužívá a většina komunikace se odehrává elektronicky, opak je pravdou. Ale i v případě, že budeme souhlasit s tvrzením, že většina obchodní komunikace probíhá elektronicky, důvod, proč poštovní adresu na vizitce uvádět je stejným jako důvod, který jsme zmínili výše u uvádění jména konkrétního pracovníka. Firma, která tak zvaně jakoby „nemá“ adresu není věrohodná. Uvádějte proto na vizitkách svoji celou poštovní adresu.

Možnost navázání kontaktu elektronicky je v dnešní době naprostou samozřejmostí. Rozhodně proto nesmí na vizitce chybět emailová adresa. Zde jen zmíním, že emailová adresa ve tvaru Evikbubulinka@seznam.cz nepůsobí příliš profesionálním dojmem a proto si raději vytvořte email, který bude vypadat například Eva.bublinova@jmenofirmy.cz. Vedle emailu je dnes také samozřejmostí, že společnosti či živnostníci mají webové stránky, kde jsou uvedené další nezbytné informace (jako například ceník, popis jednotlivých produktů, otvírací doba atd.), a tak uvedení adresy webových stránek na vizitce více než doporučujeme. Jelikož se ale možnosti internetové komunikace radikálně rozrostly během posledních let, měli byste zvážit, zda by nebylo vhodné na Vaší vizitku uvádět například kontakt na Skype nebo sociální sítě. Na druhou stranu ale doporučujeme v tomto případě postupovat opatrně. Není totiž třeba zaplavit osobu, která si odnese Vaši vizitku, nespočtem možností, jelikož to by v důsledku mohlo mít spíše negativní účinek a to zvláště v případě, kdy profesně tyto média aktivně nevyužíváte a kontakty jsou tak prakticky nefunkční.

Ačkoli tedy většina obchodní komunikace se odehrává pomocí emailů, nutnost uvádět telefonický kontakt zřejmě nemusíme zdůrazňovat. Možnost kontaktu telefonem je zásadní hlavně pro osoby, které chtějí obchodní a jiné záležitosti vyřešit okamžitě, a to jsme v podstatě nakonec všichni. U emailu není jistota, že Vám dotyčný odpoví do hodiny, nebo během stejného dne. Pokud ale zvednete telefon a zavoláte, nejen že se můžete zeptat na informace, které potřebujete, ale rovnou si například i objednat zboží, jinými slovy během několika minut vyřídit celou záležitost, která by Vám emailem zabrala třeba i několik týdnů. Pokud máte možnost uvést jak pevnou linku tak pracovní mobilní telefon, využijte ji. Opět platí, že ačkoli pevná linka není už v součastnosti tolik využívaná, stále je ale znakem firmy, která má fyzické zázemí a nexistuje pouze virtuálně. Problematickým momentem může být otázka, jak postupovat v případě, kdy osoba, kterou vizitka representuje nemá pracovní mobil. Zda je vhnodné situaci řešit uvedením soukromého mobilního čísla není odpověď která by platila universálně. Řešení se liší případ od případu a v potaz musíte brát jednak postavení dotyčného pracovníka ve firmě, míru jeho či její odpovědnosti, a konkrétní pracovní povinnosti, dále i velikost firmy a povahu jejího zaměření.

Nakonec ještě dodejme, že je zcela zásadní uvádět údaje, které jsou aktuální. Snad nejhorším projevem amaterismu je, když Vám zástupce firmy, nebo dokonce její majitel, předává vizitku s komentářem, že uvedené předčíslí pevné linky je zastaralé a už neplatí. Dávejte si také pozor na pravopis a překelpy. Ačkoli by se na první pohled mohlo zdát, že na tak malém prostoru a několika slovech není možné udělat pravopisnou chybu, opak je pravdou.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.

Přidat.eu záložku

Magazín pro ženy

Navrhování vizitek: co patří na vizitku?

10.03.2012 12:29
Vizitky jsou v obchodním světe stále jedním z nejdůležitějších nástrojů komunikace. Aby ale vizitka plnila svoji funkci, je třeba jednak uvést patřičné údaje a jednak zvolit správný způsob jak je sdělit. Následující text představí několik základních pravidel ohledně obsahu vizitek, která Vám...

Jak chutná Barcelona

20.09.2011 10:09
  Dokud se nepřesvědčíte, jak Barcelona chutná, nevíte o ní všechno. Katalánská metropole totiž kromě památek vábí i vůní a lahodností místní tradiční kuchyně. Právě teď se vám ke všem těm dobrotám a nevšednímu zážitku otevírá cesta. V kalendáři si vyblokujte čtyři dny (27. - 30....

Politika a ženy aneb Jaké je férové zastoupení žen v politice?

13.09.2010 02:38
Chcete 50 % mužů v politice? Křížkujte ženy! Marcela Adamusová, Fórum 50 %, o.s. Česká republika má dlouhodobě nízké zastoupení žen v politice. Je alarmující, že v demokratické zemi, ve které více než 50 % populace tvoří právě ženy, je jejich podíl v Poslanecké sněmovně 22 % a v Senátu 17 %. Nová...

C-String: Neviditelné kalhotky! Kam zmizela cudnost?

15.07.2010 05:20
Neviditelné kalhotky! Kam zmizela cudnost? Amerika hlásí nový trend. Neviditelné kalhotky. Nabízí se otázka: Kam se vytratí smyslnost, moment odhalení, erotické napětí? Budou mít ženy v budoucnu vůbec co svlékat? Dámy – budete je nosit? A páni – bude se vám podobně "zabalená" žena líbit? Tanga...

Po hromadné sexuální hře otěhotnělo v Polsku pět školaček

10.06.2010 05:04
Po hromadné sexuální hře otěhotnělo v Polsku pět školaček Pět školaček ve věku 14 a 15 let v polském městě Ostróda otěhotnělo po hromadných sexuálních hrátkách se svými spolužáky. Dvě z nich už dokonce porodily. Žáci druhého stupně základní školy v severním Polsku se ve volném čase věnují svérázné...

Reality: Jak úspěšně investovat do nemovitostí v USA

08.06.2010 01:34
Investice do nemovitostí v USA Realitní trh v USA se za svou existenci výrazně změnil několikrát, ať už v pozitivním nebo negativním směru. Pojem "investice do nemovitostí" v USA představuje uložení finančních prostředků do realitního projektu, který přináší dlouhodobý zisk nebo okamžité měsíční...

Pro ženy: Plyšové dělohy či polštářky ve tvaru ňader

24.05.2010 20:50
Plyšové dělohy či polštářky ve tvaru ňader Pamatujete si, jak jsme psali o špercích ve tvaru vagíny? Netrvalo dlouho a kromě přívěsků na krk můžete mít doma i třeba polštářky podobné ňadrům nebo právě dámskému přirození. Jessica Marie začínala nejprve s přívěsky, které vyrábí na míru. Je k tomu...

Plavky: Na pláž vyrazte v plavkách se vzory. Předvádí Česká Miss Jitka Válková

13.05.2010 03:23
Plavky: Na pláž vyrazte v plavkách se vzory. Předvádí Česká Miss Jitka Válková Plavky s výraznými ornamenty nebo háčkované? V létě u vody zazáříte především v květinových a barevných vzorech. Přímo pro vás je předvádí Česká Miss Jitka Válková.   Zdroj: idnes.cz Jitka Válková Česká...

AkcieCZ | AKCIE KOMODITY | Daně Hradec Králové | iAkcie | Investiční poradenství pro firmy a movité osoby | Nejlepší reklama pro podnikatele a investory je CZECHNET.org | Poradce